LNG - Utekočinjeni zemeljski plin
Utekočinjeni zemeljski plin (angl. LNG – Liquefied natural gas) je bistra, brezbarvna in nestrupena tekočina, ki nastane ob ohlajanju zemeljskega plina na -162°C (-260°F) in se lahko uporablja kot gorivo za tovornjake in ladijski promet. Zemeljski plin, ogljikovodik z najčistejšim zgorevanjem, je glavni vir energije. Naravni plin se ohlaja, da nastane tekočina, pri tem pa se zmanjša njegova prostornina za lažje, varnejše skladiščenje in čezmorski ladijski promet.
gorivo LNG za transportni promet
Title: Shell_LNG_V08_ENG-subs_25mbit_MSTR
Trajanje: 2:08 min
Description:
Shell in uporaba UZP v prometu.
Shell_LNG_V08_ENG-subs_25mbit_MSTR Transcript
[Background music plays]
Shellov zvok, ritmična instrumentalna skladba, ki vključuje sintetizirane glasbene učinke.
[Voice Over]
Moj oče je bil tovornjakar, prav tako tudi njegov oče.
[Video footage]
Arhivski posnetek tovornjakov, ki se približujejo po cesti, v ozadju je bencinski servis Shell, signalizacija z logotipom Shell pa je lepo vidna pod modrim nebom, posejanim z oblaki. Arhivski črno-beli pogled na kabino tovornjaka med vožnjo v stanovanjskem naselju. Arhivski črno-beli posnetek od blizu, od strani elegantno oblečen moški srednjih let govori z nekom izven kadra.
[Voice Over]
Po žilah mi teče dizel, bi lahko rekli. Za seboj imam že nekaj milijonov kilometrov. Zdaj upravljam svoj vozni park.
[Video footage]
Pogled od blizu na roko in dlan na volanu, v ozadju se odvija promet. Posnetek se stemni, ko voznik pelje skozi predor z razsvetljavo predora; svetloba se vrne na posnetku pri pogledu s strani na voznikovi roki na volanu in prestavni ročici. Posnetek voznikove roke pod visokim kotom na volanu v ospredju, medtem pa v ozadju bele označevalne črte ceste dirjajo mimo pri pogledu skozi vetrobransko steklo.
[Voice Over]
Pravim, da bo pri ljudeh vedno obstajala potreba po prevažanju stvari. Ampak ali bodo moji otroci ali vnuki v tem lahko tako uživali kot jaz? Saj veste, v pokrajini, naravi – kot se stvari odvijajo? Nekaj je treba spremeniti.
[Video footage]
Pogled proti tovornjakarju pod nizkim kotom, gledano s strani obrača volan svojega tovornjaka, skozi njegovo okno so vidne zgradbe in modro nebo. Stranski pogled od spredaj pod nizkim kotom na tovornjak s pokrito prikolico, ki se približuje na prometni avtocesti, nato pa posnetek mimo z vidno zasneženo pokrajino v ozadju. Zračni posnetek tovornjaka pri vožnji čez most, ki se dviga nad večpasovno hitro cesto. Posnetek tovornjaka s ptičje perspektive med vožnjo po podeželski cesti v poltemi, nebo prekrivajo oranžni in modri odtenki. Posnetek tovornjaka s ptičje perspektive med vožnjo po cesti ob jezeru, medtem ko zavije mimo skalnate stene, v ozadju so lepo vidne zasnežene gore in modro nebo. Posnetek od zadaj na tovornjak, ki vozi po ozki cesti skozi prostrani gorski prelaz. Pogled od blizu pod nizkim kotom na temen oblak dima, ki se vali iz izpušne cevi tovornjaka, gledano proti svetlomodremu nebu.
[Voice Over]
Pravijo, da je UZP najboljše alternativno gorivo v bližnji prihodnosti za prevoz na dolge razdalje.
[Video footage]
Pogled od blizu na vertikalno panoramo cisterne »Shell LNG«. Širok pogled s ptičje perspektive s prehodom na pogled od blizu na tanker za utekočinjeni zemeljski plin, ki pluje po mirnih vodah, v ozadju je vidno kopno.
[Voice Over]
Gre za čistejšo zgorevalno alternativo staremu dizelskemu gorivu, zato moj tovornjak na UZP pomaga zmanjšati emisije toplogrednih plinov. To je moj prispevek, ki ga lahko naredim danes.
[Video footage]
Posnetek od blizu na regulator tlaka plina za utekočinjeni zemeljski plin, roka vrti regulator pod merilnikom. Pogled od blizu na mehurčke tekočine v bučki v laboratorijskem okolju. Posnetek od zadaj na laboratorijskega delavca, oblečenega v belo laboratorijsko haljo, z nadetimi rokavicami in varnostnimi očali; pogled od blizu se premakne na stekleno predelno steno v delovnem območju in nato na delovni prostor ter se usmeri na roko delavca, ko preliva tekočino iz ene bučke v drugo. Stranski posnetek s ptičje perspektive na Shellovo cisterno med vožnjo proti izvozu z avtoceste, v ospredju je travnato prostranstvo, pokončna drevesa segajo visoko na območju med izvozom in avtocesto, v ozadju proti oblačnemu modremu nebu so vidni električni drogovi. <.
[Voice Over]
Seveda, vsak tovornjakar ima svojo najljubšo znamko ali model. Vendar velike blagovne znamke zdaj prodajajo različice na UZP, tako da so vsi srečni.
[Video footage]
Različni posnetki posameznih tovornjakarjev, gledano s strani, ko sedijo v kabinah svojih tovornjakov in nadaljujejo vožnjo skozi različna okolja. Pogled od spredaj na tovornjak, kako se približuje po enem samem vozišču, ki se vije skozi gorato območje, gledano pod modrim nebom; zeleno rastje pa spremlja pot onstran cestne pregrade. Sprednji pogled od blizu pod nizkim kotom na tovornjak, ki se premika vzdolž pregrajene ceste, v ozadju je vidno zeleno rastje. Pogled pod nizkim kotom na tovornjak, ki je parkiran pred skladiščem. Posnetek tovornjakarja, gledano s strani, ki sedi v svoji kabini in vozi tovornjak, medtem ko ga iz ozadja prehiteva Shellova cisterna.
[Voice Over]
Imajo precej podobno moč, zmogljivost in doseg kot dizelski pogoni. Imajo pa tudi nekaj nepričakovanih koristi.
[Video footage]
Pogled od blizu pod visokim kotom na roko na volanu in armaturno ploščo v ozadju. Zračni posnetek tovornjaka med vožnjo po enem samem vozišču skozi zeleno pokrajino, v ozadju so vidni hribi in jezero. Posnetek tovornjaka s ptičje perspektive med vožnjo pri šibki svetlobi po enem samem vozišču, ki poteka skozi zasneženo pokrajino z redkim zelenjem, nebo pa prekrivajo oranžni in modri odtenki. Pogled od blizu na mehanizem zadnjih vrat tovornjaka. Širok pogled na zadnja vrata naloženega priklopnika med zapiranjem v notranjem okolju skladišča, vrata nadzoruje moški v zaščitni obleki.
[Voice Over]
UZP deluje tišje in tako izboljšuje življenje vsem – še posebej v mestih.
[Video footage]
Širok pogled od spredaj na tovornjak, ki zavija na mestni ulici in se bliža vhodu stražarnice z dvignjenima zapornicama, žarometi tovornjaka se močno bleščijo v temi. Zračni posnetek tovornjaka med vožnjo po mestni ulici, ki jo obkrožajo stavbe. Posnetek tovornjaka pod nizkim kotom, ki prihaja mimo mestnih zgradb v ozadju in zavija na vogalu. Posnetek širokega pogleda, kako se tovornjak približuje in manevrira na tlakovanem mestnem območju, v ozadju so vidne visoke zgradbe, modro nebo in priložnostna drevesa.
[Voice Over]
Seveda sem sprva, kot vsi drugi, imel svoje dvome. Sliši se lepo, a pokaži mi bencinski servis, ki prodaja to gorivo.
[Video footage]
Bližnji pogled od zadaj na tovornjakarja v kabini svojega tovornjaka, ki vozi po avtocesti, kjer so pred njim vidni tudi drugi tovornjaki. Pogled od blizu na vrteča se kolesa tovornjaka. Pogled od blizu na roko na prestavni ročici, ki pretika prestave. Širok pogled na tovornjake in avtomobile, ki se približujejo na prometni avtocesti ob robu mesta, ozadje pa tvorijo signalizacija na portalnih nosilcih, obcestne svetilke, zeleno rastlinje in svetlo modro nebo. Pogled od blizu na prednji stranski del kabine tovornjaka, v ozadju je vidna polnilna postaja Shell.
[Voice Over]
In so mi jo. Pravzaprav so mi jih pokazali na ducate. Shell odpira postaje z UZP lokalno, na glavnih prometnih poteh in po vsej Evropi – ves čas. Polnjenje plina je nekoliko drugače, ampak tudi to ni visoka znanost. Je preprosto, varno in hitro.<
[Video footage]
Pogled od blizu na tovornjakarja v kabini, ki vozi mimo polnilne postaje Shell LNG v ozadju. Širok pogled pod nizkim kotom na polnilno postajo Shell LNG v čudovitem vremenu skoraj brez oblačka; tovornjak se bliža polnilnim avtomatom v ospredju. Pogled s strani na tovornjakarja, ki stoji ob svojem tovornjaku, loputa rezervoarja za gorivo je odprta; nadene si varnostno masko in rokavice, odstrani pokrovček, očisti priključek za polnjenje goriva s pištolo na stisnjen zrak, nastavek poveže z rezervoarjem za gorivo, ročici potisne naprej, da se zaskočita, in pritisne zeleni gumb, da zažene postopek polnjenja. Pogled od blizu pod nizkim kotom na tovornjakarja, v ozadju pa je modro nebo. Pogled od blizu na hlape, ki izpuhtijo mimo nastavka za polnjenje goriva. Pogled od blizu na del motorja tovornjaka, ko se tovornjakar upogne.
[Voice Over]
S svojo Shell kartico lahko spremljam vse svoje nakupe goriva po vsej Evropi.
[Video footage]
Pogled od blizu pod visokim kotom na roko, ko tovornjakar vstavlja Shell kartico LNG v režo za plačevanje. Pogled od blizu na premikanje številk na zaslonu polnilnega avtomata.
[Voice Over]
Ampak vem, kaj si mislite – koliko pa vse to stane? Ali niso dražji od dizlov? No, pravzaprav ne.
[Video footage]
Zračni posnetek na robotske roke za sestavljanje na proizvodni liniji. Visokokotni posnetek robotske roke, ki vari komponento. Razni posnetki delavcev, ki uporabljajo ročna orodja za delo na komponentah v proizvodnem obratu. Posnetek s ptičje perspektive pohitrenega dogajanja okoli kabine tovornjaka med sestavljanjem v proizvodnem obratu, delavci se premikajo po prizorišču. Posnetek sprednjega dela kabine, ko tovornjak zapušča prejšnji položaj v proizvodnem obratu, njegovi žarometi močno svetijo.
[Voice Over]
Tovornjaki na UZP lahko zdaj stanejo več, a na dolgi rok so cenejši za vožnjo, zato boste lahko na boljšem.
[Video footage]
Zračni pogled na tovornjak v ostrem zavoju na ovinkasti cesti, ki vodi skozi gorato območje. Nizkokotni pogled od spredaj na sprednji del kabine tovornjaka, v ozadju pa je modro nebo. Pogled od blizu pod visokim kotom na rezervoar za gorivo in vrteča se kolesa, medtem ko vozila vozijo mimo v ospredju.
[Video footage]
Dodatni posnetek tovornjakarja, ki nastavek za polnjenje goriva priključi na rezervoar za gorivo na svojem tovornjaku, pri čemer potisne ročici naprej, da se zaskočita. Pogled od blizu na orokavičeno roko, ki pritiska gumb za začetek postopka polnjenja goriva. Pogled od blizu na premikanje številk na zaslonu polnilnega avtomata. Pogled od blizu na tovornjakarja, ki potegne ročici nazaj, da sprosti nastavek za polnjenje goriva z rezervoarja za gorivo, hkrati pa hlapi izpuhtijo mimo.
[Voice Over]
Pravilno sem se odločil, izbral sem UZP.
[Video footage]
Nizkokotni posnetek rok na volanu tovornjaka, gledano skozi voznikovo okno; posnetek se spušča na besedilo "Shell LNG Fuelling the Future" na boku tovornjaka.
[Audio]
Shell jingle
[Graphic]
Logotip Shell je postavljen na sredino na belo ozadje, pod njim pa je prikazano besedilo.
[Text displays]
© Shell International Limited 2018
Polnjenje z LNG je enostavno
Čas polnjenja LNG je primerljiv z dizelskim gorivom. V videoposnetku o polnjenju goriva si oglejte, kako enostavno je to mogoče storiti.
Navodila za polnjenje LNG-ja na Shellovi črpalki za vozila, ki hlape vračajo preko LNG dozirnega nastavka (npr. VOLVO)
Navodila za polnjenje UZP na postaji Shell, videoposnetek različice A:
Za vozila z vračanjem hlapov prek nastavka za UZP (na primer Volvo)
»Polnjenje z UZP je varno, hitro in enostavno.«
»Vendar pa je pomembno, da razumete, kako pravilno in varno točiti gorivo. Ta videoposnetek prikazuje, kako to storiti.«
»Izpostavljenost UZP lahko povzroči hude mrzle opekline ali simptome ozeblin. Zato je nujno, da med polnjenjem goriva nosite osebno zaščitno opremo, s čimer se zaščitite pred stikom z utekočinjenim zemeljskim plinom ali hladnimi površinami. Zaprti čevlji, dolge hlače, zaščitne rokavice za delo s kriogenimi tekočinami, dolgi rokavi in vizir.«
»Kajenje, odprt ogenj in uporaba elektronske opreme, kot so mobilni telefoni, so med postopki polnjenja goriva prepovedani.«
»Ob prihodu na postajo upoštevajte položaj gumbov za ustavitev v sili, interkom, gasilne aparate in zbirališča. Preberite vso signalizacijo in navodila na zaslonu.«
»V primeru izrednih razmer pritisnite gumb za klic v sili, da zaustavite sistem za dovod utekočinjenega zemeljskega plina, evakuirate območje in, če je varno, obvestite osebje prek interkoma.«
»Kadarkoli boste potrebovali tehnično pomoč, ko ste v dvomih glede razpoložljivosti polnilnega avtomata, če opazite kakršnekoli poškodbe ali nepravilnosti, se obrnite na osebje prek varnostnega sistema interkom za takojšnjo pomoč.«
»Začnimo!«
KORAK 1: Parkiranje vozila, aktiviranje parkirne zavore, izklop motorja
»Parkirajte svoje vozilo, aktivirajte parkirno zavoro in izklopite motor.«
KORAK 2: Preverjanje razpoložljivosti polnilnega avtomata
»Preverite razpoložljivost polnilnega avtomata.«
»Rdeča lučka označuje, da polnilni avtomat ni na voljo.«
»Zelena lučka označuje, da je polnilni avtomat na voljo.«
KORAK 3: Namestitev osebne zaščitne opreme (OZO)
»Nadenite si svojo osebno zaščitno opremo.«
KORAK 4: Priključitev ozemljitvenega kabla
»Priključite ozemljitveni kabel na ozemljitveno točko na rezervoarju za gorivo vozila.«
»Ko je ozemljitveni kabel pravilno priključen, se bo na polnilnem avtomatu prikazal simbol tovornjaka in prižgala se bo zelena lučka na odložišču nastavka za UZP.«
KORAK 5: Odstranitev pokrovčka rezervoarja za gorivo in čiščenje priključka za UZP
»Odstranite pokrovček rezervoarja za gorivo in očistite priključek rezervoarja za gorivo s pištolo na stisnjen zrak.«
»Za aktiviranje pištole na stisnjen zrak pritisnite »Air/zrak«. Izpihovanje zraka je aktivno približno 30 sekund in ga bo morda treba ponovno aktivirati.«
KORAK 6: Čiščenje in priključitev nastavka za UZP
»Vzemite nastavek za UZP iz držala in ga očistite s pištolo na stisnjen zrak.«
»Odstranjevanje umazanije ali vode s priključkov je bistvenega pomena za preprečevanje škode na postaji ali vozilu.«
»Če je nastavek na vrhu opremljen z RDEČIM varnostnim gumbom, ga potisnite, da odprete ročici do konca.«
»Nastavek nežno potisnite proti svojemu vozilu.«
»NE uporabljajte čezmerne sile in pazite, da se nastavek ne zagozdi.
To lahko povzroči resno škodo na priključku rezervoarja za UZP vozila in nastavku, v najslabšem primeru pa lahko pride do nenamernega izlitja izdelka.«
KORAK 7: Preverjanje tlaka v rezervoarju za gorivo
»Preverite tlak v rezervoarju za gorivo vozila.«
»Če je nad 10 barov, je treba tlak znižati. To se izvede s postopkom vračanja hlapov.«
KORAK 7a: Postopek vračanja hlapov (če je treba)
»Odprite ventil povratnih hlapov na rezervoarju za gorivo.«
»Plin se samodejno pretaka v polnilni avtomat za UZP. Ta postopek lahko traja nekaj minut!«
»Spremljajte tlak in ročno zaprite ventil povratnih hlapov na tovornjaku, ko tlak pade pod 10 barov.«
»Nastavek za UZP naj bo priključen in nadaljujte postopek polnjenja goriva.«
NOV KORAK samo za Volvo: Izbira "Extra cold LNG/zelo hladen UZP" (če je na voljo na postaji)
»Če je na postaji na voljo, izberite modri gumb "Extra cold LNG/zelo hladen UZP".«
STEP 8: Začetek transakcije na plačilnem terminalu
»Pojdite do plačilnega terminala, ki se nahaja v bližini polnilnih avtomatov in začnite novo transakcijo tako, da vstavite svojo Shell kartico LNG.«
»Polnilne postaje Shell LNG je mogoče aktivirati samo z legitimacijsko Shell kartico LNG. Zato se polnilni avtomat ne bo aktiviral, dokler ne vstavite svoje kartice in transakcija ni bila odobrena.«
»Sledite navodilom na zaslonu. Izberite izdelek Shell LNG.«
»Vnesite svojo kodo PIN in, če je primerno, število prevoženih kilometrov in/ali identifikacijsko številko vozila. Izberite polnilni avtomat in po odobritvi kode PIN imate na voljo 90 sekund, da začnete postopek polnjenja goriva.«
KORAK 9: Vklop gumba START
»Če želite začeti postopek polnjenja goriva, pritisnite zeleni gumb "Start", ki naj bo pritisnjen med trajanjem postopka. Nato se na zaslonu polnilnega avtomata prikaže nov simbol, črpalka začne delovati in UZP se pretaka v rezervoar za gorivo tovornjaka. Polnjenje goriva se samodejno ustavi, ko sprostite gumb.«
»Upoštevajte, da je normalno, da se med postopkom polnjenja tvorijo ledeni kristali ali uhajajo hlapi.«
KORAK 10: Črpalka se ustavi, ko je rezervoar za gorivo poln
»Postopek polnjenja goriva se samodejno ustavi, ko je vaš rezervoar za gorivo poln.«
»Zdaj lahko sprostite gumb "Start".«
KORAK 11: Odklop nastavka za UZP
»Odklopite nastavek za UZP z rahlim potegom ročic stran od tovornjaka, pritisnite rdeči gumb na nastavku, da v celoti odprete ročici in šele nato odklopite nastavek s priključka.«
KORAK 12: Čiščenje nastavka za UZP in priključkov
»S pištolo na stisnjen zrak ponovno očistite nastavek za UZP in ga vstavite nazaj v držalo nastavka na polnilnem avtomatu.«
KORAK 13: Pokrovček rezervoarja za gorivo namestite nazaj
»Očistite priključek za UZP na tovornjaku s stisnjenim zrakom in ponovno namestite pokrovček rezervoarja za gorivo.«
KORAK 14: Odklop ozemljitvenega kabla
»Odklopite ozemljitveni kabel in ga vrnite na svoje mesto na omarici polnilnega avtomata.«
»Končali ste polnjenje goriva svojega tovornjaka na UZP.«
KORAK 15: Odstranitev osebne zaščitne opreme (OZO)
»Zdaj lahko odstranite svojo osebno zaščitno opremo.«
KORAK 16: Zaključek transakcije na plačilnem terminalu
»Vrnite se do plačilnega terminala in dokončajte transakcijo.«
»Pred zagonom svojega vozila se prepričajte, da
– so vsi priključki, cevi in ozemljitveni kabli odklopljeni in pravilno pospravljeni;
– je pokrovček rezervoarja za gorivo ponovno pravilno nameščen na rezervoar in so vsi ventili zaprti;
– na vozilu in napeljavi za UZP ni nobenih sledi iztekanja.«
»Različne postaje imajo lahko manjše oblikovne/konstrukcijske razlike. Na postaji so vedno na voljo navodila za uporabo za posamezno lokacijo.«