LNG – Pogosta vprašanja in odgovori
Najpogosteje zastavljena vprašanja o LNG, polnjenju goriva in varnosti
Ali je polnjenje z LNG nevarno?
Ker se polnjenje goriva za vozila na LNG razlikuje od točenja dizelskega goriva, morajo biti vozniki ustrezno usposobljeni. Kot pri vseh drugih gorivih je pomembno, da ste dobro usposobljeni in sledite pravilnim postopkom za varno uporabo.
Kaj potrebujem za polnjenje goriva?
- Shell kartica LNG in PIN koda
- Osebna zaščitna oprema z vizirjem za zaščito obraza, obrnjenim navzdol (zaščitna očala niso dovolj) – npr. v skladu z EN166
- Temperaturno odporne zaščitne rokavice za delo s kriogenimi tekočinami (npr. v skladu z EN388, EN511)
- Zaprti čevlji
- Dolge hlače
- Dolgi rokavi
- Poznavanje vozila na LNG (položaj in funkcija priključkov, ventilov, manometrov, odzračevalni postopek)
Kakšno osebno zaščitno opremo potrebujem za dolivanje goriva?
- Vizir za zaščito obraza, obrnjen navzdol (zaščitna očala niso dovolj) – npr. v skladu z EN166
- Temperaturno odporne zaščitne rokavice za delo s kriogenimi tekočinami (npr. v skladu z EN388, EN511)
- Zaprti čevlji
- Dolge hlače
- Dolgi rokavi
Ali bo osebna zaščitna oprema na črpalki na voljo?
Vozniki tovornjakov morajo imeti s seboj svojo osebno zaščitno opremo.
Kje lahko kupim ustrezno osebno zaščitno opremo?
Sami ne smemo dajati nobenih priporočil o blagovnih znamkah ali trgovinah, vendar je osebno zaščitno opremo mogoče kupiti prek spleta ali v specializiranih trgovinah. Vizir za zaščito obraza (EN 166 pribl. 50–60 EUR), zaščitne rokavice za delo s kriogenimi tekočinami (50–250 EUR).
Kaj je potrebno za polnjenje z LNG?
Vsaka oseba, ki polni rezervoar za gorivo z LNG-jem, mora biti za to usposobljena, saj se postopek razlikuje od točenja dizelskega goriva. In potrebna je posebna osebna zaščitna oprema. Opomba: potrebna sta tovornjak na LNG in Shell LNG kartica.
Kje najdem polnilne postaje z LNG v Evropi, kjer lahko polnim gorivo s svojo Shell LNG kartico (Shell in druge blagovne znamke)?
Vse obstoječe LNG črpalke, kjer je možno polnjenje s Shell LNG kartico, je mogoče najti v iskalniku črpalk za poslovne stranke tukaj: https://www.shell.co.uk/business/mobility/shell-fleet-solutions/fuel-card-station-finder.html
Kje najdem cene za LNG?
Na portalu Shell Fleet Hub po prijavi.
Zakaj se LNG prodaja v kilogramih in ne v litrih?
To je pogosta praksa v industriji. Prodaja v litrih bi bila manj natančna, saj bi se glede na tlak in temperaturo LNG-jeva dejanska vsebnost energije na dani volumen lahko zelo razlikovala. Na osnovi mase (kg) lahko svojim kupcem zagotovimo pravo vsebnost energije.
Katere zahteve glede kakovosti izdelka izpolnjuje Shell LNG?
Shell LNG ustreza standardu EN-16723-2 "Zemeljski plin in biometan za uporabo v prometu in biometan za vbrizgavanje v omrežje zemeljskega plina – 2. del: Specifikacije avtomobilskih goriv"
Kje lahko najdem gradivo za usposabljanje o polnjenju goriva?
Na spodnji povezavi so videoposnetki za usposabljanje na voljo v več jezikih https://www.youtube.com/playlist?list=PLEPIVJVCFQH3AP1lq1fJdXNvoOyHgw0ax
Ali je LNG varen?
LNG kot ladijsko gorivo in gorivo za cestni transport je dobro uveljavljen ter temelji na varni in preizkušeni procesni tehnologiji. Izkušnje v industriji kažejo, da LNG, upoštevajoč ravnanje v skladu z ustreznim standardom varne uporabe zemeljskega plina, ne predstavlja večje nevarnosti od drugih goriv, kot so UNP, bencin in dizelsko gorivo, ki se prevažajo vsak dan. (LNG za prevoz Q& Različica A 1.2 – april 2016)
Kaj se zgodi v primeru izlitja LNG?
LNG se skladišči in prevaža v ustrezno projektiranih sistemih. Toda če se v malo verjetnem primeru zgodi, da pride do izlitja ali se nenamerno izpusti v tla, bo LNG hitro izhlapel, saj ga takoj ogreje njegova okolica.
Zakaj CNG ni primeren za tovornjake?
LNG ima kompresijsko razmerje 1 : 600, medtem ko za stisnjeni zemeljski plin (CNG) znaša razmerje od 1 : 200 do 1 : 300. Tako je mogoče v cisternah shraniti večjo energijsko gostoto in večje količine. LNG se tako uporablja za težke prevoze na dolge razdalje, medtem ko se CNG uporablja pri lahkih in srednje težkih prevozih.